Imorgon blir nog bättre..

Denna dagen har varit tung. Jag har känt mig ledsen och deppig. Imorgon blir det kanske bättre, men idag tog orken bara slut. Jag la all min energi på att försöka hålla upp fasaden på jobbet, och senare på kvällen på Shinekursen. Men någonstans där på kvällen tog energin slut och nu är jag helt slut både mentalt och fysiskt.

Jag ligger i sängen och tårarna rinner sakta ner för mina kinder. Känslorna måste få komma ut. Sorgen över det jag saknat och det som aldrig blev, skammen över att jag låter det bli såhär gång på gång, rädslorna inför framtiden och prestationen i att försöka vara duktig och positiv när ångesten bara skriker på insidan. För att bli av med allt det måste känslorna få tränga igenom. Tårarna måste få rinna och sorgen måste få sin tid att bearbetas. Jag trodde för flera år sedan att jag började bli färdig med att bearbeta alla jobbiga saker. Oj vad fel jag hade. Jag kan tyvärr inte sätta något slutdatum. Kanske blir det aldrig bra? Ingen vet mer än Gud.

Det enda jag kan försöka göra är att leva i nuet så mycket det bara går. Göra saker som jag tycker om. Stå på mig för det jag tycker är rätt. Inte tillåta mina känslor att ta över allt för mycket. Och skita i vad andra människor tycker och tänker om mig.

Det är verkligen inte lätt, och varje dag är en kamp mer eller mindre. Men jag slutar inte kämpa även om jag ibland bara inte orkar formulera rätt ord och rätt positiva attityd. Idag var jag ledsen. Det är väl okej antar jag. Imorgon blir nog en bättre dag!

God natt!
Sara ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback