Livets upp och ner

Tiden går. Och dagarna känns upp och ner. Vissa dagar känner jag mig hur stark som helst och det känns som att jag kan övervinna hela världen. Sedan kommer dagarna då jag bara vill dra täcket över huvudet, gråta och ge upp. Jag har vant mig så gott det går, men samtidigt är jag så trött på att behöva gå igenom all ångest, ledsenhet och ensamhet varje gång det händer. 


Ibland känns det som att livet står på någon slags tomgång där jag liksom inte kommer någon vart. Och tiden som går känns bortkastad vilket i sig blir en stor sorg. Jag vill lära mig att leva i nuet och inte bara vänta på att det jag drömmer om ska hända. Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. 

Igår hade vi Life. Det är så skönt att få träffa mina lifetjejer och bara kunna vara mig själv, just i de känslorna jag är. Igår grät jag mycket. Gråten i sig kan ibland vara befriande och göra att det blir lättare att blicka framåt. Som att man rensar ut jobbiga saker från kroppen.  Och jag är tacksam över att jag får ha vänner att gråta med. 

Livet är tufft just nu. Men varma kramar och vänliga ord från goa vänner gör det ändå värt att uthärda! 

Sara ❤



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback