Håret gör din personlighet!

Tre dagar och fyra olika hårfärger. Det är inte många som slår det. Nu är jag i alla fall blond med ljusa slingor istället för mörk med blonda slingor som var tanken från början. Det började med att jag klippte håret en bit och det blev jättefint. Sedan skulle de ljusa slingorna i och jag försökte verkligen göra det så fint som möjligt. Men efteråt såg jag ut som en fläckig hamster i huvudet! Helt totalt misslyckat. Det såg ut som att jag hade en fem cm utväxt på vissa ställen medan andra ställen var totalblonda. Så efter en sömnlös natt åker jag ner till ICA och köper ny färg. Denna gången ska det bli bra. Jag lägger i färgen försiktigt och försöker jämna till det så bra det går. När jag sedan duschar ut det är det helt superblont precis mitt på huvudet. Medan övriga håret är fläckigt i gult. (kissgult som Elin kallar det). Shit. Pappa tycker att det är snyggt, men han ljuger nog för att göra mig glad. Helt förfärligt!  Mormor var ärlig. ?det var lite för ljust? sa hon.. Tack älskade mormor! Så efter en sömnlös natt till åker jag ner till ICA och köper brun färg. Nu ska det bli bruna slingor istället! Denna gången lade jag ner mycket tid på det, tog nästan en slinga i taget. Nu är jag som sagt blond med mörka slingor, men det är helt ok. Fortfarande ovant att vara så ljushårig, men det ser faktiskt helt okej ut!!! Äntligen är jag Sara igen. Fast en annorlunda en ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback