Ge upp det man har för ett tag...

Så sitter man här i sin ensamhet. Igen. ååå jag blir så rastlös och uttråkad. Vad ska man göra liksom. Lägenheten är städad, disken är gjord, handlat har jag gjort, lagat mat, tvättat, vattnat blommorna, till och med rensat ur kylskåpet. Samt kollat på ett par avsnitt av sex and the city och One three hill. Nu börjar jag bli trött på det här. och klockan är inte ens sju. vad ska jag göra resten av kvällen? Kan inte någon bara ringa och fråga om man vill hänga med på bio eller något? vore kul. men nej.. alla är upptagna ikväll. som vanligt. Jag vill ha något mer. göra något lite crazy. Som Carrie Bradshaw tillexempel. Hon flyttade till paris, och visserligen insåg hon att hon inte trivdes och flyttade hem till New York igen. men att bara göra det. Ge sig av härifrån. från det trygga liv man på något sätt ändå har och upptäcka vad som finns runtomkring. Innan det är försent. det finns så många platser jag vill se och så många saker jag vill göra. Jag måste bara våga ge upp allt här hemma för ett tag. Dagar som denna känner man sig ändå helt fast. som att trampa i gyttja och inte komma därifrån. Kan någon komma och lyfta upp mig härifrån? eller kanske måste jag först släppa taget om den rot som jag klamrar mig fast vid..? jag vet inte, men jag vet att jag är trött på detta.. alldeles för trött...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback