Allt för att försöka komma i julstämning

Eftersom jag redan i november började känna en viss ångest inför julen som närmar sig bestämde jag mig igår för att försöka bryta den. Så jag åkte ner och handlade allt man behöver för att baka lussekatter, pepparkakor, koka knäck samt göra marsipangodis. Jag satte på förra årets julskiva på högsta volym och satte igång med julbestyren. Tror faktiskt att det hjälpte lite. Igår hade vi dessutom luciatåg på skolan och gissa vem som satt bakom pianot?
Idag har vi haft vår juluppvisning med konståkning som blivit en årlig tradition och efter det åkte jag till alingsås och julhandlade med Paula. Alingsås är verkligen en mysstad. Om det är någonstans man kan få lite gammaldags julstämning så är det i Alingsås. Dock kanske inte det nya köpcentret Storken är det bästa för att uppleva den, men alla affärer som man behöver finns och det är ju bra. (fast jag saknar HM). Vi strosade iallafall runt en stund på stan också och när vi gick in i butiken Balders Hage kände vi julstämningen slå mot oss. det ÄR mysigt med jul. Jag önskar bara att vissa människor inte glömde bort vad julen egentligen står för. Hursomhelst är det julpyntat i lägenheten nu. Stjärnorna lyser i fönstrena och de röda dukarna ligge på borden. Jag har lovat mig själv att inte bli som mr scrooge eller Grinchen. bitter på julen och snål. Jag vill att julen ska innebära kärlek i mängder och kanske en och annan lussekatt =) Jag tror att julstämningen börjar komma. Och det är till och med vitt ute =)

mitt fina pepparkakshus som jag gjort =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!



Har du lust att få veta vem din hemliga beundrare är???

För nu är det faktiskt möjligt?

Ditt val, för det finns en som är nyfiken på vem du är?

2008-12-13 @ 21:17:12
Postat av: Sara

ja, men vem är det då? jag är ju självklart nyfiken..

Postat av: Anonym

har du en mail adress så skall jag förklara

2008-12-13 @ 22:01:11
Postat av: Sara

förklaring tack!!!

2008-12-13 @ 22:21:56
URL: http://sssara.blogg.se/
Postat av: Sara

[email protected]



förklaring tack!!!

2008-12-13 @ 22:22:57
URL: http://sssara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback