hohoho

Jorå, tomten kom i år med. 
Min julafton såg ut såhär:  På morgonen var Jenny här och fikade en sväng och vi bytte julklappar. Jag fick världens finaste armband =). Sedan gjorde jag mig iordning och drog hem till mamma och pappa. Julbordet var dukat och julklapparna låg under granen. Jag älskar julmat. det är verkligen något speciellt med alla dessa blandade smaker.  Sedan var det Kalle Anka som bara är ett måste. Visserligen kan man ju alla repliker i alla filmer utantill men det hör ju ändå till. Sedan var det dags för tomten att göra sin entré. Pappa satte tomteluvan på huvudet och satte igång att dela ut julklapparna. Jag fick en del fina saker bla. en tröja, en halsduk, sunes jul på DVD, ett par örhängen och lite smått och gott.  Efter julklappsutdelningen fikade vi. Lussekatt, och massa julgodis som jag stod för. Sedan insisterade jag på att sätta på några avsnitt av sunes jul och det gick hem. Bästa humorn någonsin =) 
Senare på kvällen åkte jag ner till kyrkan för julnattsandakt. Det var mysigt. vacker sång och några fina påminnande ord om varför vi faktiskt firar jul. Det är så värt att tänka på.
Jag saknade min syster. Hon valde att inte fira jul med familjen i år och det kändes lite tråkigt. Annars var väl allt som vanligt. Ja, precis som vanligt och precis som jag hade förväntat mig. Hoppas ni hade en trevlig jul!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback