uttråkad...

Var på vårdcentralen idag. Kl 09.30 har de öppen tid för alla som snabbt vill träffa en läkare. Precis kl. 09.30 hänger de ut nummerlappar som man får ta och sedan är det bara att vänta på sin tid. När jag kom satt det redan ganska många och väntade och de hade visst full koll på vilken ordning de hade kommit i. När nummerlapparna hängdes ut var det rusning. och så var det en kvinna som inte hade någon koll på att det suttit folk och väntat så hon gick lugnt fram och tog en nummerlapp. Det var inte populärt bland de som väntat längre och hon fick sig en rejäl utskällning. Helt sanslöst tänkte jag.. man kan ju vara lite trevlig. Jag tyckte synd om henne.. När alla äntligen hade fått sina nummerlappar var det lugnt i väntrummet igen. Förrutom tre små barn som lekte. En av dem vår världens sötaste.. Nora ca, 1,5 år.. =) Hon kom fram till mig och bjöd på te och hon hade världens vackraste ögon och var hur söt som helst!! så förutom det faktum att jag var på vårdcentralen för att jag är sjuk så hade jag en ganska intressant förmiddag..

Resten av dagen har jag suttit i min sköna soffa och tittat på TV eller suttit framför datorn... ganska enformigt, tråkigt och uttråkande (bättre lär det ju inte bli eftersom jag ska vara sjukskriven tå dagar till åtminstone).. borde städa, men har faktiskt inte orkat. Har ingen aptit heller, men det kanske beror på att det gör så ont att svälja, Har fått i mig en smörgås, en drickyogurth och två glas juice idag iallafall... sedan blir man ju inte direkt hungrig av att bara sitta stilla heller..

Som sagt har det blivit mycket tv. några favoriter är ju grey's anatomy,  America's funniest home videos, cityakuten, vänner, gossip girls, sjukhuset.. några program som kanske inte är favoriter men som man fastnar framför iallafall är Oprah Winfrey show, Ellen DeGeneres show, rachel ray och Top Model. Och tillsist har vi de programmen som man egentligen avskyr, men man fastnar ändå för att man är för lat för att byta kanal. t.ex. momento, ordjakten och stegvis.. hehe.. som sagt.. tur att min soffa är skön!!!!

Nu ska jag se på grey's anatomy -igen..

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback