big girls don't cry

yea right... i så fall kommer jag aldrig att bli stor..
Satt i bilen på väg hem från en misslyckad träning och var lite ledsen över diverse saker och ting. Så kommer låten "big girls don't cry" med Fergie. Då brast det. Tårarna bara rann och jag böla som en ko.

Ibland kan det vara skönt att gråta, man känner sig liksom bättre till mods efteråt.
Ibland vill man gråta, men det kommer inga tårar. det kan vara jobbigt. man behöver liksom få ut det.
Ibland börjar man gråta fast man inte vill, då är det jobbigt och kan även bli pinsamt.
Det värsta är när man gråter fast man inte vill och någon säger "sluta gråta, varför gråter du, skärp dig" då börjar iallafall jag gråta ännu mer och skäms över mig själv.

Jag tycker inte om att gråta inför andra. Det ska man liksom inte göra. men gråt kommer av en känsla. att vara ledsen. det är inget som man kan styra över.  Precis som att skratta. ibland kan man bara inte hålla sig. Ibland bara brister man ut i skratt. och ibland bara tränger tårarna igenom.

"big girls do cry".. jag lovar

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej sötnos! Inte ska väl du vara ledsen. Förra veckan grät jag över Martin. Knasigt egentligen då det var fyra månader sen vi gjorde slut. Har inte kunnat gråta innan men nu lossnade allt. Kändes så skönt, du har rätt att det behövs ibland. Älskar dig! Pussar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback