chockad

är just nu ute och vikarierar lite på skolor och förskolor för att tjäna lite pengar. Under de år som jag har åkt runt och vickat har jag aldrig blivit så chockad som jag blev igår. Jag skulle jobba i en 2-3:a och kände att det skulle bli jätteroligt. Men detta var nog värstingarnas värstingklass. Dert var ett gäng killar i klassen som verkligen inte hade någon uppfostran överhuvudtaget. Under samlingar och lektioner satt de och störde och skrattade, sprang runt, lämnade klassrummet, kastade saker på varandra, skrattade högt och struntade fullkomligt i vad någon vuxen sa till dem. Men detta var inte det värsta. Det värsta var när eleverna bråkade med varandra och kallade varandra för "jävla cp-barn", eller "fittjävel". Detta språket fick mig att tappa hakan helt. Eleverna går i andra och tredje klass, jag tror inte ens jag kunde sådana ord i den åldern. Jag förstår inte hur detta kan få förekomma på en skola. Det värsta var att jag pratade med en fritidspedagog som var ganska trött på det hela, och hon sa att hon var så van vid att höra sådana ord att hon inte ens reagerade längre. Då är det ju verkligen något som har gått snett.

Jag tycker mest synd om de övriga eleverna som faktiskt sköter sig fint under lektionerna, som aldrig får någon arbetsro på grund av de stökiga killarna. Tragiskt, det är vad det är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback