solskensdagar

Igår hade jag en fantastisk dag. Först en go sovmorgon som var efterlängtad och sedan drog jag ut till Havet. Jag skulle träffa Karin, men först skulle hon på nån släktgrej så jag tog färjan från Saltholmen alldeles själv. Hoppade av vid första bästa ö som var Köpstadsö. Har aldrig varit där innan men det var ganska mysigt. Badade lite, solade, läste en bok, lyssnade på musik och fikade. Faktum var att jag njöt av att vara själv faktiskt. Trodde det skulle bli långtråkigt men det var väldigt mysigt. Man fick lite tid för sig själv på en plats där man inte kunde slå på tv:n eller datorn så fort man blev uttråkad, Utan istället ligga och tänka på allt och inget och bara bry sig om sig själv.
Sedan åkta jag färjan tillbaka och träffade karin på saltholmen. Vi åkte in till stan och satte oss på Linnés kök och bar. Tog ett glas och käkade lite pizza. Sedan gick vi sakta genom Haga in till avenyn. Tog en glass, satte oss på en parkbänk och tittade på människor som gick förbi. Sedan kom Isabelle och fögyllde kvällen ännu mer. När jag sedan åkte hem satt jag på ett fullpackat tåg med massa människor som hade varit på Bruce konsert. Stämningen på tåget var på topp!! När jag klev av tåget i Floda regnade det. Jag ringde syrran för att se om jag kunde få skjuts hem men hon hade druckit vin och tyckte att jag skulle komma till Lina (där hon var) istället. och eftersom jag egentligen inte ville gå hem själv och det var närmre till Lina så gick jag dit istället. Satt och käkade lite chips och klappade katten och sedan gick jag och Elina hem tillsammans. Vid halv tre var det otroligt mysigt att krypa ner under täcket men jag hann inte sova länge innan Elvis pissade på mitt täcke. Upp och byta sängkläder.. suck! Sedan sov jag gott!!!!


mer sådana här dagar tack!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback