lyckligaste helgen??

Tittade på nyhetsmorgon imorse. Tilde de Paula pålyste en tidningsartikel som handlade om att denna helgen skulle vara den lyckligaste helgen på hela året för många svenskar. Anledningarna var att många har fått tillbaka pengar på skatten, att det precis blivit sommarlov, att många precis påbörjat sin semester, att det är strålande väder i nästan hela landet osv.. Hon hade även med sig en proffessor i kognitiv utvecklingspsykologi som hon intervjuade. Han svarade att det som gör människor lyckliga handlar i första hand inte om pengar, ledighet eller fint väder. Det är interraktionen, alltså samspelet med andra människor som är den viktigaste ingridiensen för lycka. I så fall borde  denna helgen vara min lyckligaste. Jag har precis fyllt år och igår hade jag mina goa vänner hemma på middag. Att samla alla (trots att några var saknade) mina darlings på en och samma plats är lycka för mig. Kvällen blev lyckad, tacos och kladdkaka kan ju liksom aldrig slå fel, eller hur?? Jag älskar mina vänner och det är endast när jag är tillsammans med dem som jag känner mig hel. tack för att ni förgyller min tillvaro varje dag, för det räcker med att jag tänker på er så blir jag glad. Idag ska jag även åka iväg och träna konståkning vilket för mig är lycka. När jag är på isen känner jag mig fri och lycklig, det är en känsla som inte går att beskriva, man måste uppleva den. mina goa träningsvänner, ni vet vad jag menar ;) Nu ska jag åka och lägga mig vid en strand och sola.. tyvärr fick jga inte med mig någon vän, men eftersom jag vet att vädret ska bli sämre i veckan känner jag att jag bara måste passa på!!!!
Jag vet inte om detta blir årets lyckligaste helg, men det finns iallafall inte mycket att klaga på..

PUSSAR OCH KRAMAR I MÄNGDER TILL ER ALLA!!!! <3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback