Min lördagskväll..

Igår var det mys och fika med Emelie och Felicia. tack för en helgo kväll tjejer. Typiskt bara att man sent på kvällen ska sitta och skrämma upp varandra. Jag som är världens mest mörkrädda 23-åring pallar inte riktigt att prata om läskiga vita kvinnor eller svarta män som står bakom stängda dörrar och säger "här e jag". Jag pallar helt enkelt inte det när jag ska åka hem och lägga mig själv i lägenheten. Vi försökte styra av det lite genom att kolla kort på facebook, men sanningen att säga så var jag helt livrädd när jag hade släppt av emelie och var på väg hem. Jag sprang till lägenheten från parkeringen ifalla det skulle vara någon som följde efter mig. Sedan stod jag och tvkade en stund innan jag öppnade ytterdörren. Jag var tvungen att fundera över vad jag skulle göra om det stod någon där på andra sidan dörren. Det gjorde det inte. bara två söta katter som väntade på mig. Men jag kunde inte slappna av ändå. jag sprang runt i lägenhetens alla vrår och försäkrade mig om att jag var ensam. Kollade till och med i torkskåpet. När jag väl hade kommit i säng tog det ett bra tag innan jag kunde slappna av och försöka somna. Jag tänkte på la coste krokodilen och fick mig ett litet gott skratt för mig själv. Sedan började jag tänka på hur jag skulle andas.. genom näsan eller munnen?! Har aldrig tänkt på det innan, men det är väl så att när man pratat om något så är det svårt att undvika att tänka på det i efterhand. Sedan minns jag att jag tänkte att jag åkte konståkning och med den fantastiska känslan tror jag faktiskt att jag somnade!!!

Nu sitter jag här framför datorn (igen) och tänkte att jag kanske skulle sätta mig och läsa. Jag tycker faktiskt om att läsa, men jag har lite svårt för att känna den ro jag behöver för att helt ägna mig åt boken. Jag kan ju missa någonting annat vettigt (eller ovettigt) som händer.  Jag har hursomhelst lovat mig själv att inte sätta på tv:n förrän jag har läst lite idag. och det har jag inte gjort ännu. Jag har faktiskt en lång lista över böcker som jag vill läsa och det ÄR sant!!!.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback