om att otajma saker

Jag har lite dålig tajming ibland.. Idag t.ex. skulle jag gå ut och springa. Det har småregnat hela förmiddagen så jag var beredd på att får springa i regnet. Beger mig ut och blir ganska så snabbt kall, blöt och frusen. Men efter nån kilometer eller två fick jag upp ångan och det kändes helt ok. När jag väl kommer tillbaka upphör regnet. Kan dock tillägga att väderprognosen visade regn hela dagen. och nu har det varit uppehåll i ca två timmar. Det är ju så typiskt mig.

En annan sak som jag vill tillägga min otajming. Nästa vecka börjar jag på mitt sommarjobb. Det var fantastiskt väder i maj och då jobbade jag. Nu har jag varit ledig i två veckor och ungefär lika länge har det hållit på att regna. Nästa vecka ska det bli lite mer stabilt väder enligt väderprognosen och då ska jag jobba. Jag vill vara ledig när det är bra väder och jobba när det är dåligt. kan man önska det nästa år när sommarschemat läggs?!!!

En tredje sak. Jag åker, som de flesta vet, konståkning. Har känt att denna säsongen varit lite sisådär för min del. Jag har inte riktigt lyckats på tävlingarna och knappt på träningarna heller. Men när eftersäsongen i Kungälv körde igång gick det jättebra. Framförallt de två sista träningarna. Då satte jag nästan alla mina dubbel axlar och kände att jag hade den rätta känslan på isen. Men självklart väntar då ett två månaders uppehåll från isträningen eftersom jag inte ska på något läger i sommar. Det är ju så typiskt. Undrar hur bra det kommer att gå när säsongen kör igång igen liksom?!! otajming!!

Jag ska försöka tajma min middag nu. Är hungrig så det passar rätt bra. tyvärr har jag nog bara nudlar hemma =S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback