otur med tvätten..

Idag har jag haft en fantastisk dag då jag började med att käka frulle med emelie. Efter lång frukost, nagelmålning och gött tjöt skulle vi åka till gymmet. först skulle jag bara ta vägen om hemmet för att hämta träningskläder. När jag går in i tvättstugan ser jag att en av katterna (troligtvis Elvis) kissat på min rena tvätt. Suck. det var bara att skölja upp i handfatet och så täntke jag att "det tar jag hand om senare". När jag sedan kommer hem  efter ett gött träningspass och en go lunch inser jag att jag har tvätt kvar i maskinen som jag måste hänga upp. När jag öppnar luckan till tvättmaskínen bara rinner det ut massa vatten. Halvt översvämning i tvättstugan och jag är måttligt glad. När jag väl stänger igen luckan och sätter maskinen på tömning inser jag att ärmen på min ena tröja fastnat i lyckan. "shit! " tänker jag och lyckas stänga av maskinen för att öppna och hälla ut ännu mer vatten på golvet. Tillslut får jag stängt och sätter maskinen på centrifugering istället. På kvällen skulle jag iväg igen och när jag sedan komemr hem och ska hänga upp min tvätt inser jag att mina vita shorts är helt förstörda =(. Tydligen hade jag haft en röd liten pappersbit i fickan som färgat av sig. Det lär ju inte gå bort så det blir till att köpa nya shorts.. synd eftersom jag verkligen gillade dem. När jag sedan ska sätta på maskinen för att tvätta upp den nerkissade tvätten glömmer jag såklart att hälla i tvättmedel och sköljmedel i maskinen. Hur klantig får man vara och hur mycket otur kan man ha när man ska tvätta?!!! Imorgon ska jag nog hålla mig borta från tvättmaskinen så gott det går. jag ska ut på andra äventyr förstår ni ;-)

Kommentarer
Postat av: vanessa

haha låter bäst att undvika tvättmaskinen! ha en bra kväll


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback