dagar som går...

Så sitter man här igen. Framför datorn i den sköna soffan. Katterna ligger bredvid och bara myser och ja, vad finns det att säga?
Dagen började med en go frukost hemma hos Johanna. Kära Emelie var även där. Efter lite tjöt drog jag och Emelie till bollhallen i stenkullen och solade solarie. För mig var det faktiskt första gången jag solade solarie, det var inte så farligt och ja, jag fick allt lite färg =) Sedan åkte jag hem och gick ut och sprang. eller kanske sprang ut och sprang?!! Hem och stretcha och duscha och nu har jag precis ätit lite. Känner mig ganska ok idag.
Ikväll ska jag och Elina gå och se sex and the city-filmen på bio!! jippii!! ibland älskar jag dig syster.. (eller det gör jag alltid, men ibland lite mer ;) detta var en av dina bättre idéer, haha).
Igår började jag på mitt sommarschema. Det var ganska kul faktiskt. Jag gillar mitt nya jobb och jag trivs. Jag tycker faktiskt att det är det allra viktigaste. Satt och pratade med en gammal kompis häromdagen. Hon sa att hon inte riktigt visste vad hon ville jobba med men hon sa att hon absolut ville tjäna mycket pengar. När jag sa att det inte var viktigt för mig blev hon förvånad. Enligt henne kunde hon gärna slita hårt och ha ett tråkigt jobb bara hon hade pengar över på sin fritid så att hon kunde göra massa saker då. Jag tänker tvärtom. Man är ju faktiskt ganska många timmar på sitt jobb. Jobbet blir ju en del av ens liv och om man gör något man trivs med så tror jag att man mår bättre. Om man trivs med det man gör 100% av tiden som man lever (kanske är lite att ta i men) är det så mycket mer värt än om man trivs 70% av tiden, men kanske har mer pengar. Pengar är inte lycka, det är ett som faktiskt är helt sant. Visst underlättar det om man har pengar, men det mest väsentliga i livet är ju ändå att man har människor runt omkring sig som man trivs med och som bryr sig om en. Att ge och få kärlek är nog det bästa som finns!!!

PUSS PÅ ER!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback