Helgen

Då var det söndag igen. Idag har jag tränat, sovit och ätit pizza. En riktig slappdagl helt enkelt. Men man behöver verkligen sådana dagar ibland. Låt mig berätta om resten av min helg. På fredagen åkte jag in till stan och träffade Hanna och Cami samt några av Hannas killkompisar. Kvällen började på Ming palace då killarna var hungriga och ville äta. Servitören var ganska märklig då han försökte dra en rolig historia för oss (eller var det nu var?). "Det var en familj som hade ett svart och ett vitt får. En dag när de fick gäster skulle de slakta ett av fåren, vilket valde dem?" haha vad svarar man på den liksom. Vi tänkte att det måste vara en kuggfråga och tillslut svarade någon "det vita" På vilket servitören bara skrattar och säger att det bara var ett skämt!!?? vi fattade inte mycket men skrattade ändå. Ibland alltså!!!
Sedan drog vi vidare och avslutade kvällen i en bowlinghall i gamlestan. Jag var rätt nöjd eftersom bowlingen gick ovanlit bra för mig. Jag har inte bowlat på ungefär ett år, men första serien lyckades jag ändå skrapa ihop 181 poäng vilket faktiskt är mitt rekord. som sagt; jag var nöjd =)

Lördagen: Klockan ringde 07.30 och jag var lagom pigg. Hörde inte ens när klockan ringde så Elina fick gapa på mig och väcka mig. Sedan upp och klä mig varmt eftersom jag skulle spendera hela helgen i ishallen. Domarutbildning samt tävling hela dagen. Det var ganska kul, men jag var sjukt trött. På kvällen träffade jag Anna och gissa vad? vi bowlade =) två gånger på en helg, det är inte ofta man gör det. Men denna gången gick det inte lika bra. Första serien fick jag 84 poäng. haha det är ju nästan 100 poäng sämre än vad jag fick i fredags. Men sedan gick det lite bättre och andra serien lyckades jag iallafall få 157 poäng. När jag och Anna sedan skulle gå till bilen utbrister Anna när hon ser en stor bil som sticker ut utanför parkeringsrutan; "Snacka om att ha stor bil när man inte ens får plats i rutan" och sekunden efter säger hon "var är min bil??" varpå jag säger "haha, snacka om att ha liten bil när man inte ens hittar den på parkeringsplatsen" hahaha. trötta som vi var garvade vi jättemycket åt detta =).  Sedan åkte vi och köpte godis för att sedan åka hem till mig och mysa. När vi öppnade dörren till lägenheten smet det in en liten svart kattunge. Den var så söt, men uppenbarligen tyckte inte Elvis och Costello det. Elvis morrade åt den och jag var ganska snabb med att bära ut den. Men den var som sagt sååå söt. Sedan kollade vi på film och i varje reklampaus garvade vi åt den lille killen: "you talking to me? you talking to me???" haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback