jobb och annat trams

Idag är jag glad!!! Jag har blivit erbjuden ett jobb som elevassistent fram till jul. Rektorn på Knappekullaskolan ringde upp mig och frågade om jag var intresserad. klart jag är intresserad!! Fasta arbetstider och farmförallt; fast lön i tre månader!!! Jag börjar om tre veckor och det ska bli så spännande. Sedan har jag fått nys om att en lärare ska vara mammaledig från och med januari så jag håller tummarna för det vikariatet också!!!

Idag har jag jobbat på dagis. Det var kallt ute och jag frös, men ungar är för härliga. Jag har t.ex. låtit två kids ta körkort i trehjuling. Jag gjorde en bana som de skulle köra och om de klarade den så fick de sitt körkort, de var så stolta och vi hade jätteroligt. Jag är dock väldigt trött idag. såå skönt att det är fredag. Nu har man ju hela helgen på sig liksom. Imorgon ska jag laga middag med mina godingar Hanna och Cami, det blir mys (och förmodligen kladdkaka)!!!
Idag var jag förövrigt väldigt chokladsugen när jag kom hem så jag gjorde chokladbollssmet i en kopp och åt med sked, yummie!!! (jag vet, jag är nog världens mest onyttiga människa, men men, man lever bara en gång ;))

Nu ska jag strax kila iväg.. it's going to be a long evening.. =)

over and out


Kommentarer
Postat av: Paula

aaaah! har du en blogg?! Roligt att läsa då vi blivit så dåliga på att ses det senaste :) Låter som att du fått en toppenstart på hösten! Det kanske till och med e dagt att skrota din kära Ella som alltid sätter sig på tvären?? ....men hon kan ju faktiskt överraska en oxå..



Ktamkramkram!

2008-09-13 @ 20:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback