Shopping!!!

Denna helgen har jag shoppat mycket. Igår (lördag) strosade jag runt själv på stan i massa timmar och hittade en del fina grejer. Egentligen åkte jag in för att köpa födelsedagspresent till Emelie, vilket jag också gjorde, men jag hittade även massa saker som jag själv ville ha. Idag åkte jag och Anna till Allum och även där blev det lite shopping. Jag tror det är våren och solens fel. Så fort det slår om till varmare väder börjar jag rensa ut min garderob som en galning och varje år tycker jag att jag bara har tråkiga, gamla kläder. Då finns det inget bättre än att dryga ut garderoben lite. Helgens inköp blev: ett par svarta skor, en rosa/beige blus, en vit topp, en gul tunika samt lite annat smått och gott i form av handkräm, smycken och smink. Dessutom köpte jag ju Emelies present som blev lyckad (hon såg iallafall glad ut när hon öppnade paketet =P), och den bestod av en kjol, en topp och ett halsband. Det är bra när man är några stycken som lägger ihop till en present, då kan man köpa något mer än bara massa krimskrams och småsaker, som t.ex. en hel outfit =)

Jag har även bestämt mig för att jag ska bli nyttig. Inget godisätande under veckodagarna och mycket mer frukt och grönsaker. Detta av två anledningar; 1, Jag vill inte få någon hälsosjukdom som t.ex. diabetes.(eftersom diabetes kan vara ärftligt och faktiskt finns i familjen känner jag att risken finns att jag faller dit om jag fortsätter såhär). 2, Sommarsäsongen 2009. Jag vill se vältränad ut under bikiniperioden och det kommer jag inte att lyckas med om jag inte slutar med allt godisätande. SÅ nu tar jag mig i kragen och försöker leva en aning nyttigare och en aning hälsosammare. Önska mig lycka till för det kommer inte att bli lätt!!!

Kommentarer
Postat av: Christine

Lycka till och en glad påsk.

Christine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback