Golfrunda

Så har jag spelat golf för första gången i mitt liv. Kan väl säga att det gick sådär, det är verkligen sjukt svårt att få iväg bollen, men jag kan erkänna att det gav mersmak. Vi var ganska många så vi körde något som kallas för scramble (stavning?). Det innebär att man spelar i lag. Alla slår ut varsin och sedan flyttar de andra medspelarna sina bollar till den som ligger närmast hålet och slår därifrån ut igen. Så fortsätter man så tills någon i laget får i den. Mitt första slag blev ganska bra, mens sedan gick det bara utför. Vi spelade på järnbanan på Öijared som är en korthålsbana med nio hål. Eftersom vi var så många så gick vi bara sex hål men vårt lag var först ut så vi hann även med att spela hål sju och hål åtta. De sista hålet försökte jag spela helt själv för att se hur många slag jag kunde få. Resultatet blev tio över par på ett par tre hål. (alltså 13 slag) Inte så jättebra med andra ord. Det svåraste tycker jag är att beräkna hur hårt man ska slå, framförallt när man puttar. Men jag har som sagt lärt mig lite om golf och förstått innebörden av boogie, birdie, eagle och albatross =) Så nästa gång ni ser mig på golfbanan kanske det går lite bättre =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback