Halv åtta hos mig..

Ni vet tv-serien?. Jag och två vänner fick för oss att själva genomföra idén. Jag var först ut så ikväll var Paula och Anna bjudna hem till mig. Våra regler var ganska enkla: man måste laga något som man aldrig gjort förrut och det måste vara trerätters. På dagens meny stod förrätt bestående av baguetter med getost och mango chutney. Det smakade verkligen jättegott och blandingen av det söta med det salta var perfekt. 
Huvudrätten bestod av rotfrukter (potatis, morötter, kålrot och palsternacka) i ugnen samt lax med pesto, tomat och lök. Det blev ganska lyckat fast en aning mer krydda hade inte skadat. 
Till efterrätt gjorde jag pannacotta med vanilj garnerad med jordgubbar och riven blockchoklad. Sjukt gott!!!
Härligt också att vädret var så bra att vi kunde sitta ute. Jag tände massa lyktor med ljus i vårt lilla berg och dukade med vit duk, och blått tema på servetter och ljus. Kvällen blev verkligen lyckad. Tack Anna och Paula för en mysig kväll. Näst ut är Anna och jag väntar spänt på att få en inbjudan hem till henne.

Här kommer lite bilder från kvällen.

 
Välkomstdrink


Förrätt

Huvudrätt


Efterrätt

Ett försök att fånga de fina ljuslyktorna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback