Hur ska detta gå??

Ibland gör man saker som man verkligen känner att man inte är redo för. Som nu. Jag har tackat ja till ett jobb som verkligen känns over my head. Det är ett jobb som textilslöjdslärare på en högstadieskola. Anledningen till att jag sökte var att jag började känna mig en aning desperat efter jobb och eftersom detta låg ute tänkte jag att det är väl lika bra att slänga iväg en ansökan. Jag trodde ju aldrig att de skulle ringa och än mindre att jag skulle få jobbet. Och när de ringde blev jag så paff och kunde inte annat än tacka ja. Så nu står jag här med ett jobb som jag inte alls vet om jag klarar av.
Självklart känns det lite roligt också, och jag måste ju ha ett jobb. Och visst vill jag ha ett lärarjobb, det är ju trots allt till lärare jag har läst. Men högstadiet? jag vet inte riktigt.. Känner mig redan nervös och jag börjar inte förrän på måndag. 
När jag pratade med min kära vän F om detta häromdan kom vi iallafall fram till att jag ska se det som en utmaning. Man kan ju inte tacka nej till saker bara för att man är rädd, och tro mig, jag är skitskraj. Men jag kanske behöver lite mer utmaningar, förhoppningsvis växer man väl av det också (så länge jag inte växer på längden är jag nöjd). Så nu är det väl bara för mig att vänja mig vid tanken. Och det är ju faktiskt bara ett vikariat så jag har ju inte direkt bundit upp mig för resten av mitt liv.

Jag hoppas att detta ska gå bra!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback