2009

En liten resumé av mitt 2009

  • På våren jobbade jag kvar som elevassistent på Knappekullaskolan vilket jag faktiskt trivdes bättre och bättre med ju mer tiden gick. Där träffade jag även Jenni som hjälpte mig att överleva min vardag och blev en god vän =)
  • I juni fyllde jag 24. Orkade inte ställa till med någon fest så det fick bli några tjejkompisar hemma på lite middag. Men det var helt okej, lagom mysigt.
  • Sedan kom världens värmebölja och man kunde åka till havet och sola och bada i flera veckor i sträck, helt underbart!
  • På midsommar var jag ute på Hällevikstrand och firade med massa sköningar. Det var riktigt roligt!
  • Resten av sommaren jobbade jag på Björkebacken och Hedegården. Förstökte träffa kompisar så mycket det gick och tog det lugnt en hel del.
  • När höstterminen startade hade jag inget jobb. Men ganska snabbt fick jag ett månadsvikariat på Hjällsnässkolan (högstadieskola) som syslöjdslärare. Detta var en stor utmaning för mig eftersom jag aldrig jobbat på högstadiet förut. Och jag kommer nog aldrig att göra det igen om jag ska vara ärlig.
  • Sedan fick jag jobb på Fågelkärrs förskola i Gråbo där jag jobbade hela hösten och även fortsätter jobba nu till våren.
  • Hösten gick även åt till mycket konståkning. Eftersom jag lyckats kvala in i elitserien blev det tävlingar var och varannan helg. Bl.a. två resor till Stockholm och en till Tibro.
  • I december tävlade jag mitt första SM som gick av stapeln i Linköping. Ett mål som jag haft under flera år så det kändes riktigt bra.
  • Sedan var det jul igen och den var väl som vanligt förutom att den var vit.

Och nu sitter jag här, sista dagen på året och önskar att nästa år ska bli mycket bättre än detta har varit. Framförallt hoppas jag att jag kan hålla mitt nyårslöfte (som jag inte tänker avslöja här nu).


Så: GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLESAMMANS!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback