Fredag den 13:e

Idag är det fredag. Men det är inte vilken fredag som helst, det är fredag den 13:e och det är faktiskt en otursdag för mig. Efter en lång och seg dag på jobbet erbjöd jag mig att skjutsa hem en kollega. Jag vet att jag haft problem med min bil innan så det var väl egentligen inte så konstigt. Men när vi kör på motorvägen så lägger bilen bara av helt plötsligt. Jag blir stående vid väggrenen inte långt från avfarten i Floda.  Vad ska jag göra nu? tänker jag. Vi fryser och det ryker från motorn. Jag ringer till min pappa och hoppas på att han är hemma. Han är i affären och har dåliga batterier på mobilen så jag får aldrig fram det jag ska säga. Typiskt tänker jag! Fast på motorvägen! Vi försöker starta bilen några gånger, men det fungerar inte. Och jag som skulle vara snäll och skjutsa hem min kollega och istället får vi stå och halvt frya ihjäl på en motorväg! kul... Efter ett tag ringer pappa igen och han blir då inte glad. Men snäll som han är kommer han och hjälper oss genom att bärga bilen. Nu sitter jag här och vet inte riktigt vad jag ska göra. Skulle egentligen på födelsedagsmiddag ikväll, men jag kom ju precis hem och jag har inte direkt lust att åka iväg någonstans. Är så trött och ska dessutom upp och tävla imorgon. Har även haft en förkylning på G hela veckan så det bästa jag kan göra är väl att vara hemma och kurera mig, dricka något varmt och lägga mig tidigt. Förlåt Carlsson att jag inte dök upp ikväll, hoppas du inte tycker att jag är en dålig vän!

Ha en go helg allesammans!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback