Welcome Harry

Nu är det bestämt. Min nya bil ska heta Harry. Det var det enda jag kunde komma på som passade på den lille golfen och eftersom syrran tjatar så om vad den ska heta så var jag ju tvungen att bestämma mig. Kan inte fatta att detta är min fjärde bil. Först hade jag Agda.. en röd Ford Sierra som jag köpte för tusen spänn. Den höll ganska bra i tre år och sedan krockade jag med den. Riktigt synd för den startade alltid!!! Sedan köpte jag Barry White. En liten Volvo som tyvärr bara levde några månader innan kamremmen gick av och hela motorn pajade. Efter det gick jag tillbaka till modellen Ford Sierra. Dock en nyare årsmodell och denna fick heta Ella. Ella tog mig dit jag ville i ett och ett halvt år, men tyvärr krånglade den en hel del så för en vecka sedan blev det skroten även för henne. Nu har jag som sagt skaffat en liten Golf och jag är nöjd än så länge. Välkommen Harry!

Syrrans bilar har hetat Blue Boy, Kerstin och den nuvarande heter Sune. Det började mest som en liten rolig grej men sedan kan vi inte låta bli att ge namn åt våra bilar. På något sätt blir dem mer personliga då. (eller kanske inte, men det är lite kul iallafall)

Nog om det tramset. Idag skulle vi åka pulka med barnen på jobbet. haha alla var glada och drog sina pulkor till backen. Men när vi kom fram var det ingen snö kvar. haha snopet. Barnen blev ledsna, men åkte ändå på gräset (!).Det var iallafall lite roligt tycker jag. Igår var det dock mer snö, iallafall ute på öjared där vi ängnade eftermiddagen till att åka pulka. Dels i backen och dels dragandes bakom en bil med bogserlina och snowracer. riktigt kul faktiskt!!!

Nu ska jag ta itu med gårdagens löfte. jag ska städa och diska!!!

god kväll!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback