Linköping

Denna helgen var det tävling igen. I fredags efter skolor och jobb satte vi oss i bilen och sedan bar det av till Linköping. I bilen hade jag sådan tur att jag satt i baksätet med Nikolina och Sofia. Sofia hade med sig sin bärbara DVD så vi kunde titta på film. Mamma Mia. Det är seriöst den bästa filmen som finns. Jag tröttnar aldrig. Miljön, skådespelarna och framförallt; musiken!!! När vi kom upp till Linköping var det lottning och sedan gick vi ut och åt. Det var svårt att hitta något bra ställe att äta på, men tillsist hamnade vi på något tex-mex ställe och det smakade jättebra. På kvällen satt vi på hotellrummet och åt lite nötter och choklad. mysigt var det.

Lördagen tog jag och Sofia sovmorgon. Nikolina fick gå upp vid 06.30 eftersom hon tävlade tidigt, men vi andra kunde njuta av en seg morgon med god hotellfrukost. Resten av dagen spenderades i ishallen och tävlingarna gick ganska bra både för mig och de andra. På kvällen hade vi bokat bord på hotellrestaurangen. Jag beställde pizza med champinjoner och skinka. riktigt gott. Senare på kvällen splade vi kort. Tyvärr var Nikolina tvungen att lägga sig tidigt eftersom hon skulle upp 06.00 dagen därpå. Men jag, Sofia G, Madde och Sofia H satt uppe och spelade fyrmannakotte länge. Det är faktiskt sjukt kul, men Sofia är sämst på att komma ihåg vårt tecken X) vi förlorade. Vi låg även uppe och pratade länge denna kväll. Om allt och inget och det blev lite för sent.

På söndagen kunde jag och Sofia återigen ta sovmorgon. Såå skönt. Sedan gick vi till ishallen och tittade på Madde. Tävlingarna gick bra även denna dag och för min del innebar det att jag slutade på en sjunde plats. Jag var ganska nöjd, men självklart finns det alltid saker som man kan göra bättre. till exempel så fick jag inte alla mina nivåer. och dessutom var inte alla mina kompinationshopp runt. Men men.. vad kan man begära efter en jul fylld av sjukdom och allt för mycket onyttigheter. Det är väl bara att inse att man inte är på topp.

Nu ska jag snart åka och träna.

so long´´

/Sara

Kommentarer
Postat av: Nikolina

Helgen var bäst!

tack för att ni är dom grymma konståkningstjejerna. (:

Postat av: Nikolina

Helgen var bäst!

tack för att ni är dom grymma konståkningstjejerna. (:

2009-01-16 @ 13:07:01
URL: http://nikolajsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback