money money money, must be funny, in a rich man's world


Detta funderar jag en del på. Jag erkänner, jag är usel på att uppskatta det jag har och drömmer hela tiden om mer. girig? jag vet inte, men det finns så många människor runt omkring mig som lever "lyxliv". Handlar  märkeskläder, åker ut och reser, och spenderar pengar på olika sätt. Allt utan att bekymra sig över att ekonomin ska hålla ihop.
Fick senast i måndags höra att "man får anpassa sitt liv efter sina tillgångar". Som om det skulle vara en nyhet för mig. Det var inte som att jag klagade på någonting utan jag förklarade bara varför jag inte hade råd med en sak som på något sätt förväntades av mig. Sedan får jag höra att det kanske inte handlar om att jag inte har råd utan att jag prioriterar fel. Men det måste väl ändå vara jag som bestämmer vad jag vill prioritera i mitt liv. Jag hatar när någon annan säger åt mig vad jag ska göra och inte.. som om dom har något med det att göra. Jag har faktsikt inte klagat. Självklart önskar jag att jag hade mer pengar så att jag kunde uppfylla alla krav som alla andra verkar ha på mig. Och visst, jag skulle ljuga om jag bara påstod att det var andras krav, det finns miljontals saker som jag själv önskar att jag hade råd att göra och köpa också. men som sagt "man får anpassa sitt liv efter sina tillgångar" och det är ju precis ddet jag gör. Men vad jag prioriterar att göra med mina pengar tycker jag är upp till mig. Ingen annan ska lägga sig i. Det gör mig faktiskt irriterad. Det är himla lätt för en person som har pengar att sitta och säga det ena och det andra, utan att ha någon som helst förståelse för vad den personen pratar om. Jag klarar mig och det finns faktiskt saker som är mycket viktigare än pengar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback