Helgtankar och diverse annat

Vissa saker tar man för givet att människor kan. Saker som nästan hör till allmänbildningen. T.ex. som vad alla medlemmarna i ABBA heter. Jag och Anna hade Abba-fest igår. Det blev lyckat. Vi hade lite tävlingar, bl.a. ett Abba-quiss. En av frågorna var då; vad heter medlemmarna i ABBA? (för och efternamn). Av ca: 15 personer var det en enda som lyckades sätta alla, och nej, det finns ingen Björn Afzelius i ABBA.!
Jag kanske har blivit lite av ett ABBA-freak efter att Mamma Mia-the movie släpptes. Jag har sett den åtta gånger och älskar den mer och mer för varje gång. Den är helt enkelt underbar.



Min bil har krånglat nu igen. Ibland ställer jag mig frågan om jag verkligen ska ha bil. Och om jag verkligen ska ha körkort. Jag har under det senaste året träffat polisen sisådär 5-6 gånger medan jag befunnit mig bakom ratten. (Nej, jag har inte fått böter eller så, det mesta har varit missförstånd, men ändå..?) Senast var igårkväll när jag skulle starta min rishög med starkablar eftersom mitt helt nya batteri på något sätt bestämde sig för att inte fungera ordentligt. Polisen trodde nog att vi höll på att stjäla bilen och eftersom de inte hade något bättre för sig en lördagkväll i ett dött lerum så kom dom fram till oss. Allt gick ju bra, men jag tror att det beror på mig. Poliserna gillar nog mig.. jaa så måste det nog vara.



Tandvärk är inte roligt.  Just nu håller jag på att få en visdomstand och det gör ont!!!



Och så till en något djupare fundering.
Hur ska man kunna tro på något, till och med ge upp hela sitt liv för något om man inte känner någon övertygelse?
Jag vill vilja.. men jag vet inte riktigt om jag kan!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback