Ännu en go dag

Idag blev det havet igen. Har varit vid havet sju av de senaste åtta dagarna. Känns rätt bra. Idag var jag där med Jenni och hennes kompisar Claes (stavning?) och Sara. De var redan ute vid Smithska udden när jag ringde men eftersom jag verkligen älskar havet så kände jag att det var värt att åka ut och göra dem sällskap. Efter ca: 2 timmars sol och bad åkte vi hem igen.  Då tänkte jag diska. Tyvärr kom jag inte längre än till tanken av att diska utan jag satte mig och läste en stund istället. 

vid halv sju åkte jag till Jenni då vi planerat att gå ut och springa. Eftersom hon bor nära Stamsjön kände vi att det blev en lagom runda att springa runt sjön (tror det är ca: 6 km). Det var sjukt varmt till en början och vi kände oss torra i munnen efter bara några hundra meter. Vi höll ett ganska bra tempo måste jag säga och hade det inte varit för Jenni så hade jag nog gett upp (hon är grym på att springa). När vi kommit lite mer än halvvägs började det regna och åska. Det var skönt med regnet eftersom det varit så vamt i två veckor nu och vi kände att det blev lite lättare ( jag var dock helt slut).  

Efter löprundan duschade vi och sedan satt vi ute på altanen och åt kex och ost och drack mousserande vin för att fira att Jennis mamma köpt lägenhet. Det var verkligen helmysigt och Jennis mamma (Mari) var jättetrevlig =)

Idag har det varit varmt. vid 16-tiden stod det 30+ på temperaturmätaren vid skohuset. I natt var det tropisk värme (minst 20+) och nu på kvällen efter regnet låg luftfuktigheten på 85%. Det är ju rena rama regnskogen! 
Imorgon ska jag passa på att njuta för sedan jobbar jag helgen och nästa vecka ska det bli mycket kyligare.

God natt!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback