Det handlar om respekt

Det är självklart att man inte kan tycka om alla människor man möter, men man kan faktiskt ändå respektera alla. Denna helgen har jag träffat på många otrevliga och respektlösa människor.
 
Nummer ett var en man på jobbet. Vad jag än gjorde så var det inte bra och det enda man fick så fort man öppnade munnen var en rejäl utskällning. Jag fick bita mig i tungan många gånger för att inte fälla en olämplig kommentar. 

Nummer två var en man på stan som kom fram till mig och Cami när vi satt i en park och njöt av solen. Han anklagade oss för att ha sagt dumma saker om honom, trots att det enda jag sagt till honom var "Nej tyvärr" när han kom och frågade efter en cigg. Han blev så arg att han började skrika och gapa på oss att vi skulle försvinna därifrån och tillslut gav vi oss, rädda för att situationen skulle utvecklas till ett slagsmål. 

När jag sedan ska ta tåget hem kommer tågvärden och vill se mitt tågkort. Jag satt och läste en bok så jag reagerade tyvärr inte över att han kom varvid han yttrar en spydig kommentar om att jag inte ska tro att jag får slippa undan. Detta var alltså nummer tre. 

Nummer fyra träffade jag på idag när jag var i affären och skulle köpa mjölk. Efter att jag plockat ut ett paket mjölk från kylen låter jag kyldörren slå igen utan vetskapen om att det stod en annan man snett bakom mig som också skulle köpa mjölk. Han blir då lite smått irriterad och knuffar till mig samtidigt som han säger "Det är inte bara du som ska ha mjölk i den här affären". Mitt enda svar blir "ursäkta" fast jag egentligen hade velat säga något helt annat. 

Hur mycket skit ska man behöva ta från människor som man inte känner? Och varför är folk så griniga på mig? 

Ledsen att jag över huvudtaget  bryr mig!

Kommentarer
Postat av: Christine

Det är inte dig det är fel på, men alla de andra sura människor. Du råkade bara komma i deras väg denna dag de var på dåligt humör. Men klart man bryr sig när andra uppför sig illa.

Kram på dig. Vi ses snart på Nordåsen..

Christine

Postat av: Felicia

jag vet exakt vad du pratar om... har ju liksom tagit upp the issue meself.

2009-07-27 @ 14:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback