Insikt

En vän fick mig att inse att jag kanske borde jobba lite mer i sommar. Som läget sett ut nu så har jag jobb varannan helg på Björkebacken i Gråbo och jag har på något sätt nöjt mig med det. Men när en kompis ringde häromdagen och sa att det behövdes vikarier på hennes jobb (Hedegårdens äldreboende i Stenkullen) så tog jag mig i kragen och ringde upp. Lite extra tiden är ju ändå inte fel att ta för att dryga ut kassan en aning. Så idag var jag där och träffade enhetschefen och imorgon ska jag gå bredvid min första dag. Känns helt okej och det faktum att jag faktiskt bara kommer att vara vikarie tycker jag är bra. Jag vill inte jobba heltid under sommaren och nu har jag möjligheten att tacka ja eller nej till tider som passar alternativt inte passar. perfekt!

Dagen idag har annars varit mycket lugn. Var inne i stan och fikade med Karin en stund annars har jag mest varit hemma och inte gjort något särkilt. Vill träna, men har fått ont i mitt ben. Känns nästan som början till en benhinneinflammation, men jag hoppas verkligen inte på det. Nåväl, det går väl över. Nu ska jag slappa lite framför tv:n. Börjar bli riktigt bra på det faktiskt ;)

Ha en go kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback