hej och hå, kämpa på!

Kommer ni ihåg mitt nya "nyttiga" liv? Det startade rätt bra, inget godis på vardagarna och mycket mindre småätande. Tiden gick och jag var duktig, jovisst, jag var faktiskt rätt duktig. 
Ganska länge var jag nyttig och sötsuget försvann efterhand. Sedan kom juni och förstörde allt. Studenter och födelsedagar om vartannat och vem kan motstå tårtan som bara står där och viskar "ät upp mig". 

Sedan var det midsommarafton. nyttigt? NEJ. Och efter den helgen var jag ledig i två veckor.
 Ledig med strålande sol och svalkande hav. sommar. Glassens högtid. Vem kan motstå? inte jag!
Så häromdagen tänkte jag att jag skulle träna lite mer. Visst, jag har varit ganska duktig med min sommarträning. Gjort det mesta som jag borde. Sprungit, styrketränat osv. 
Men vad händer då? jo, jag får ont i mitt ben så jag kan inte gå ut och springa. och godsakerna bara ligger där i skafferiet och väntar på att jag ska komma och sluka dem. Detta är illa, riktigt illa. Tur att jag ändå ska jobba lite mer nu så att jag slipper vara i närheten av mitt skafferi lika mycket. 

Nu har jag just tryckt i mig en guld-nougat. Men om en stund ska jag iallafall gå en promenad med Felicia. 
gotta do something. yepp yepp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback