Midsommarhelgen

Så var den över i år igen. Den berömda midsommarhelgen. För vissa ett enda stort fylleslag där det största målet är att dricka så många snaps som möjligt eller bli så full som det bara går. För andra en trevlig sommarhögtid med dans kring midsommarstången ett glas vin till maten och massa trevligt umgänge. I år firade jag min midsommarafton på Hällevikstrand på Orust. Jag och ett trettiotal andra åkte ut till familjen Bengtssons nya sommarhus som ligger på en klippa med jättefin havsutsikt. Vädret var kanon med sol hela dagen.
 
Vi åt sillunch, jordgubbstårta och senare på kvällen grillade vi. Däremellan hann vi även med att leka lite samt gå på promenader ner till havet. Ja, min midsommarafton var helt enkelt kanon.

På midsommardagen vaknade vi upp till en fantastisk frukost ute på altanen. Solen sken, havet glittrade alla njöt och var glada och jag kände väl att man inte kunde ha det mycket bättre. Lycka!

Vid tolv åkte vi hemåt och desto längre in mot fastlandet vi kom desto mer regnade det. Jag hann hem och ta en powernap innan jag skulle åka till jobbet. Klockan 16.00 började jag mitt arbetspass och klockan 21.00 idag slutade jag. (visserligen hade jag jouren på natten så jag fick sova, men  det var ändå ett ganska långt pass). Grymt bra arbetstid måste jag tillägga eftersom det är storhelgs-OB och allt.

Nu är jag trött så jag tänkte snart gå och lägga mig. Imorgon är jag ledig! Tänkte dock försöka klippa häcken och gräset samt fixa lite i trädgården. God natt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du glömde nämna hur fantastiskt bra jag skötte mej vid din sida på luftmadrassen!=)

2009-06-22 @ 20:52:57
Postat av: Sara

"Och Felicia skötte sig alldeles utmärkt vid min sida på luftmadrassen" haha Felicia du är för go!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback