Sista dagen på Knappekulla

Idag var det skolavslutning och jag jobbade min sista dag på Knappekullaskolan. Det känns både bra och dåligt. Just nu känns det lite ledsamt och tomt att jag inte ska tillbaka till skolan och jobba imorgon. Jag kommer verkligen att sakna alla supermycket och jag trodde inte att jag skulle känna sådan vemodighet som jag faktiskt gör.  
Men samtidigt känns det ganska skönt att jag klarade av jobbet trots att det varit väldigt slitigt och krävande och att jag nu kan känna mig stolt över att ha fullföljt mitt vikariat. I början av vårterminen trodde jag aldrig att jag skulle klara av det och jag har ju varit nära på att ge upp ett flertal gånger.
Nu är det bara att sikta vidare mot nya mål. Förhoppningsvis får jag jobb till hösten men innan dess har jag en sommar att se fram emot. Jag ska jobba varannan helg på Björkebacken och förhoppningsvis lite extratider, men jag tänker även unna mig själv lite ledighet. Känner verkligen att jag behöver det.

Nu ska jag på promenad med Jenny =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback