studiedag

Idag har det varit studiedag på skolan. Måste säga att jag tycker det var ganska skönt att jobba "ifrån" barnen en dag. Missförstå mig inte nu, men det var trevligt att göra något annat. Och dessutom känns det som att man lär känna sina kollegor bättre. Dagen började med vad man skulle kunna kalla en workshop på kulturskolan. Vi fick göra massa dramaövningar och bilduppgifter som båda var kopplade till matematik. Vi fick många idéer om hur man kan jobba med matematik på annorlunda och roliga sätt. Med kroppen och med skapandet. Måste säga att det var givande.
Efter lunch hade vi tid för att jobba i arbetslaget. Vårt arbetslag hade bestämt oss för att städa, rensa och möblera om i våra lokaler. Det blev stor skillnad, framförallt i det klassrummet där jag håller till en hel del. Nya gardiner, en matta på golvet och lite strukturering av allt material gav verkligen rummet ett lyft.

Nu är jag hemma och ikväll blir det laserdome. Ska bli grymt kul.

Nu ska jag äta lite. Ha en go kväll!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback