Min lediga helg!!!

Med tanke på att jag varit superupptagen den senaste månaden tänkte jag berätta lite om min första lediga helg på fyra veckor. 

I fredags efter jobbet träffade jag Anna. Vi åkte till Alingsås och bowlade tillsammans med hennes pojkvän och hans bror. Gissa vem som vann överlägset?? haha, jo jag. På två serier hade jag över 100 poäng mer än tvåan. Bästa serien slutade på 146 poäng vilket jag är ganska nöjd med med tanke på att jag bowlar typ två gånger per år. Sedan åkte vi hem och såg slutet av idol och käkade pizza och hamburgare.. sjukt onyttigt, men riktigt gott =P


Igår hade jag en helt ledig dag. Det var riktigt längesedan jag hade en sådan dag sist. Dagen började med att jag sov så länge jag bara kunde följt av en seg frukost. Sedan gjorde jag mig i ordning och åkte in till Göteborg för lite shopping. Vid 14.00-tiden mötte jag upp Emelie och vi åt lunch på Condeco. Det var så härligt att träffa henne igen. Det går verkligen allt för lång tid mellan våra träffar. Sedan kom Hanna in till stan och vi gick runt i affärer lite alla tre. Efter ett tag vek Emelie av och jag och Hanna fortsatte vår shoppingrunda. Det blev nya vinterskor åt båda två och en hel del annat smått och gott. 

När vi var nöjda med shoppingen åkte vi hem till Cami för en riktig myskväll. Cami och Jonas hade hyrt två skräckfilmer; barnhemmet och 1408. 1408 är nog seriöst den värsta filmen som någonsin gjorts. Steven King måste vara lite mentalt störd som kan hitta på något sådant. Jag var helt skräckslagen genom hela filmen. Sedan skulle jag åka hela vägen hem och sova ensam i lägenheten. Panik! När jag äntligen kommer hem och öppnar ytterdörren hör jag röster inifrån vardagsrummet. Jag vet att min syrra inte är hemma och det är dessutom släckt överallt. Blir man rädd då? ja!! Efter några sekunder av panik inser jag att det är TV:n som står på. Som jag glömt stänga av när jag gick hemifrån tidigare under dagen. Puh.. 

Uppe i varv som jag var tog det ett bra tag innan jag ens kom i säng och sedan låg jag nog vaken större delen av natten och lyssnade på varenda litet ljud som hördes. läskigt!!!

Imorse tränade jag så nu är jag helt slut. Tänkte lägga mig och ta en tupplur nu så att jag orkar med dagen. Senare ska jag till mormor och hälsa på <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback