And time goes by..

Det är svårt när man inte känner att man hänger med. Just nu har jag väldigt mycket på gång. Det är mest roliga saker men ibland känner jag verkligen att hjärnan säger en sak medan känslorna säger en helt annat och en känsla av totalförvirring och frustration infinner sig. Jag önskar att det fanns fler timmar på dygnet. Tyvärr, eller kanske lyckligtvis, är det ju så med tiden att den är den enda av alla våra tillgångar som vi människor har fått lika mycket av. Tiden är ju totalt rättvist fördelad, alla har vi 24 timmar per dyg till vårt förfogande sedan handlar allt om planering och prioritering. Det är väl antagligen där jag brister. Jag vill ju helst hinna med allt och kan ju dessutom inte tacka nej till saker och ting. Då blir det svårt ibland. Svårt att känna att man räcker till och svårt att ta sig tid för att verkligen känna efter om man själv mår bra.



Om jag kunde styra över mina känslor hade jag tvingat dem att älska mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback