Intensiv vecka!

Denna veckan har varit intensiv med ett jobbigt flängande hit och dit. Därmed inte sagt att den varit dålig, nej, nej tvärtom så har den varit riktigt bra.


I måndags efter jobbet träffade jag Emelie och Felicia. Vi fikade och bara myste något som jag verkligen saknat.

I tisdags när jag åkte till jobbet märkte jag att bromsarna tog väldigt dåligt på min bil. När jag sedan åkte hem från jobbet hände något märkligt. Pappa ringde och sa att han hade hittat en bra bil som han tyckte att jag skulle köpa. (Jag har tänkt köpa ny bil ett tag eftersom min gamla inte är helt och fullt pålitlig men det var ju en väldig tur att han ringde just samma dag som min bil börjat krångla. Konstigt!). Det var hur som helst en jobbarkompis till honom som skulle sälja sin bil p.g.a. utlandresa. Så efter min träning åkte vi och köpte den. Sedan tränade jag igen på kvällen.
I onsdags jobbade jag och efter jobbet åkte jag och köpte mina nya skridskor som jag beställt. På kvällen tog jag på mig dem för att försöka gå in dem lite men efter en kvart hade jag ingen känsel kvar i mina tår. jag insåg då att jag faktiskt köpt för små skridskor. suck. Resten av kvällen ägnades åt att boka flygbiljetter till Stockholm samt fixa lite med både ett och annat här hemma.

I torsdags jobbade jag bara till kl 13.00. Sedan åkte jag till Partille för att byta ut mina skridskor till en storlek större. Som tur var kunde Imi (som jag köpte skridskorna av) hjälpa mig snabbt och smidigt så att jag fick hem mina nya skridskor i rätt storlek. Sedan åkte jag och tränade (fortfarande på mina gamla skridskor eftersom de nya inte är monterade än) och sedan träffade jag Anna en stund innan kvällens andra träningspass.

I fredags vaknade jag och mådde dåligt. Tjock i halsen och ont i kroppen. Så jag ringde och sjukanmälde mig. Dagen gick sedan åt till att lägga ut en annons på blocket om min gamla bil, diska och städa lite samt åka hem till mamma och pappa där jag spenderade över en timme vid pianot (något som jag saknar här i lägenheten).

Idag (lördag)har jag träffat Hanna och Cami och även hjälpt Cami att flytta. Sedan har jag varit en sväng hos pappa som har hjälpt mig att sätta in en bättre stereo o min nya bil. När jag sedan kom hem hjälpte ja Elina att locka håret, sedan lagade jag mat (hamburgare med bröd) innan jag slog mig ner i soffan. Och tjaa.. nu sitter jag här och tittar på Körslaget och gosar med Elvis och Costello.


Hoppas ni har en bra lördagskväll!


Såhär ser den ut, min nya pärla. Eftersom jag och syrran alltid namnger våra bilar så har jag även gjort det med denna. Vera tyckte jag var ett passande namn =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback