Ge järnet eller skita i allt?

Mitt liv är väldigt fullspäckat. Något som jag i vanliga fall gillar. Men den senaste tiden har jag varit så förbaskat trött och då undrar jag om det är värt att flänga hit och dit bara för att vara med på allt? Samtidigt så vet jag att jag blir rastlös av att har för mycket tid över så jag vet inte vad som är bäst. Jag har dessutom väldigt svårt för att säga nej till saker och ting. Något som jag verkligen borde börja öva på då det ibland gör mig väldigt stressad och även får mig att må dåligt. Frågan är bara hur när jag får dåligt samvete över varenda grej som jag inte kan ställa upp på. Men man är ju inte mer än människa eller hur? Och man måste väl få göra de prioriteringar man vill i livet?

Jag har som sagt alltid varit en person som är aktiv och gillar när det händer saker runt omkring mig. Och jag vill så gärna fortsätta att vara sådan, men tyvärr saknar jag energin till det. Hur länge kan man köra på utan bränsle? Och vad händer när de sista dropparna av bränslet tar slut? Borde jag lägga ner innan det är för sent och i så fall riskera att bli en sådan människa som jag inte vill bli, nämligen en person som ger upp allt för lätt och som är för lat för att ta tag i saker och ting.

Dessutom har jag alldeles för många tankar som snurrar i mitt huvud!

Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback