God Jul!!!

Idag är det juldagen och jag sitter fortfarande i pyjamas och morgonrock i soffan. På tv:n går Hajar som hajar.. jag slötittar lite.

Gårdagen firades hemma hos mamma och pappa. Familjen minus Alicia var med och det var väl som vanligt. De obligatoriska julkorten, julbordet, Kalle Anka och julklappsutdelning. Jag fick en del fina grejer. Bland annat ett Våffeljärn, ett Trivial Pursuit, ett Thomas Sabo armband och ett par skinn/ull vantar. Mina julklappar (alltså de som jag gav bort) verkade också gå hem hos folk så det var ju bra. 

På kvällen åkte jag till kyrkan för att gå på mässan. Det är verkligen speciellt att vara där på julaftonskväll. Tyst, lugnt och otroligt stämningsfullt. Min fina vän Felicia med familj höll i musiken och de vackra sångerna de framförde fick det att tåras i ögonen på mig. (Det är inte ofta det händer). 

Idag är det otroligt vackert ute. Solen skiner och ett stort gnistrande snötäcke ligger över marken. Jag funderar på att gå en promenad om en stund. Önskar jag ägde ett par längdskidor för det hade nog varit härligt att ge sig ut på en runda. Idag tänkte jag även inviga mitt våffeljärn så dagens lunch får bli frasvåfflor med sylt och grädde. 

Avslutar med en julbild på min fina syster och mig;


Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback