Motivation..

.. är lite av en färskvara. Allting blir så mycket roligare och enklare när man har en liten uns av motivation. Men man kan inte riktigt bestämma sig för att vara motiverad, och tro mig, jag har försökt. Motivationen infinner sig lite då och då med jämna mellanrum, men lika snabbt som den kommer lika snabbt försvinner den. För tillfället har jag inte mycket motivation till någonting. Faktum är att det mesta känns motigt och jag är trött och lättirriterad och blir lätt grinig över de allra minsta bagatellerna. Och så ska man ändå gå till jobbet och vara käck och glad, och sedan åka och träna och se vacker ut på isen trots att man känner sig som bambi. Jag blir så frustrerad och irriterad på mig själv för att jag tillåter mig att påverkas så mycket av min brist på motivation. Något av det värsta jag vet är när folk ger upp allt för lätt, men nu verkar det som att jag själv har blivit sådan. Usch och fy för det. Det är lika bra att jag drar mig till min säng och drar täcket över huvudet. Förhoppningsvis kanske jag vaknar och känner lite mer motivation imorgon.. eller en annan dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback