Nedräkningen har börjat...

I alla fall för barnen. På jobbet idag öppnade vi första luckan i vår julkalender. Jag och Malin har varit kreativa och hittat på en egen julkalender med små uppdrag varje dag. Idag stod det "Hoppa på ett ben runt ringen" på lappen. Spännande för den som fick öppna.. Sedan pratade vi om vad som händer när man har öppnat sista luckan. "Jultomten kommer" skrek ett barn. Jag förstår deras längtan. 

Själv känner jag att jag snarare räknar ner tills allt detta är över. Visst gillar jag julstämning och mys med tända ljus och julmusik. Men Jag kan inte säga att jag är ett jättestort fan av julen. Stressen tar ofta över och förstör allt det mysiga. Och i år har jag nästan inget ledigt under julhelgen heller. Eftersom julafton infaller på en fredag och nyårsafton likaså innebär det att jag inte får så många "extra" lediga dagar. Och har man ingen semester kvar att ta ut är det bara att jobba på..

Det är även förfärligt kallt ute. Jag fryser hela tiden, framför allt om fingrar och tår!

En kopp te nu? Ja tack!!!

Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback