Renovering

Jag hade behövt en totalrenovering av min kropp tror jag. Idag på träningen hade jag ont på massa olika ställen. Ont i ryggen på grund av en låsning mellan kotorna, ont i vänster fotknöl på grund av tryckskada från skridskon, ont i höger hälsena på grund av en sträckning, ont i nedre delen av vänster ben (vilket jag haft jättelänge och vilket tros ha varit en benhinneinflammation.. men jag är inte längre så säker på det), ont i höger ljumske på grund av en sträckning, ont i vänster knä på grund av en överansträngning(?) samt ont i huvudet och halsen. Egentligen tycker jag inte om att klaga, men idag kändes det verkligen skit på träningen. Kunde ju inte göra någonting vettigt utan åkte mest runt och kände mig kass.

Jag har haft turen att få vara hyfsat skadefri under mina 21 år som aktiv idrottare (bortsett från två benbrott, ett avslitet ledband och en hjärnskakning). Har dock inte varit speciellt duktig på att träna skadeförebyggande och det kanske straffar sig nu(?).

Funderar på att unna mig själv en massage, kanske ett besök hos en ryggknäckare och lite annat smått och gott som är bra för kroppen. Kanske kan få bli min julklapp till mig själv. Egentligen hade jag kanske behövt ta semester från träningen och vila ett par veckor men det går bara inte. Jag behöver min träning för att klara vardagen!

Imorgon blir det dock ingen träning för min egen del. På kvällen ska jag dessutom gå på julbord med jobbet, något som jag ser fram emot.

Nu blir det sängen! God natt!
Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback