julstämning

Julen närmar sig och jag försöker så smått skapa lite mer julstämning för mig själv. Är inte riktigt sugen på jul om jag ska vara ärlig men idag har jag i alla fall plockat fram mina porslinstomtar och den färdigpyntade plastgranen från förrådet. Det blev ganska fint ändå. Ska försöka få till lite julbak i veckan eftersom det aldrig blev något i lördags.

Läste nyss på aftonbladets hemsida att det ska bli ännu kallare i veckan. Ner mot -20 grader. Brrr säger jag bara, men det är väl lika bra att vänja sig. Vintern är ju långt ifrån slut och jag får väl försöka hålla mig inomhus så mycket jag kan. Lättare sagt än gjort när man jobbar på en förskola.

Nu ska jag försöka komma i säng. Tröttheten finns där hela tiden och den tär på mig mer än jag kanske själv anar. Har funderat lite över det där med nyårslöften och ett kanske hade kunnat vara att äta nyttigare och få i mig mer vitaminer och näringsämnen. Kanske skulle gör att man blev mindre trött?! Har även några andra nyårslöften på lager och frågan är om man ska välja ett eller försöka sig på alla? (Kommer ju i och för sig inte lyckas hålla ett enda som vanligt så det bästa är nog att satsa på alla). Tänker inte avslöja dem än dock. Nä, nu blir det sängen! 

God natt! Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback