Skitsnack och sånt...

Hade en diskussion med en vän igår om hur man tänker och agerar mot människor i sin omgivning. Jag försöker tänka positivt om andra och tycker att det är viktigt att försöka förstå andra människors tänkande för att vidare försöka förstå deras handlingar. Jag försöker också tänka själv och inte lyssna så mycket på andras åsikter om varandra. Men framför allt så försöker jag vara väldigt noga med vad jag säger om folk. Jag ska verkligen inte påstå att jag är felfri på något sätt, men skitsnack är verkligen inte min sak.

Jag kan verkligen irritera mig på folk som går runt och pratar skit om varandra bara för att de inte har något bättre att prata om. Det är ofta ganska svårt att motstå grupptrycket och inte slänga in en och annan elak kommentar för att "passa in". Men jag måste säga att jag har blivit mycket bättre på det. Jag skulle ju helst vilja att någon kom direkt till mig om det var något som jag gjorde fel och därför försöker jag göra så själv också. Och om jag inte tar upp det med personen över huvud taget så brukar jag försöka hålla det för mig själv. Det gör oftast ingen nytta att ventilera det till andra.

Jag uppmanar alla som jag känner att försöka tänka lite på samma sätt. Ärlighet varar längst och det är faktiskt inte bara en klysha!!!


Sara ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback