Känslor..

Just nu håller vi på att prata mycket om känslor med barnen på förskolan där jag jobbar. Det är härligt för barn är så ärliga. Ibland undrar jag hur det skulle vara om man själv var lika ärlig i olika situationer. Hur många gånger får man inte frågan "hur är läget?" och hur många gånger är man egentligen 100% ärlig? Undrar hur folk skulle reagerat om man tog några sekunder på sig för att verkligen känna efter hur det egentligen är. Ofta kanske det är "bara bra" precis som man alltid svarar, men jag tror inte att det är någon som alltid känner att läget är "bara bra".

Kan man vara ärlig i alla situationer? Jag menar, det är ju ändå någon som ställt en fråga och förhoppningsvis är beredd på ett ärligt svar. Det där med känslor är ett känsligt ämne så det kanske inte är så konstigt att vi gör som vi gör, men jag tycker det är ganska intressant. vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Cami

Jag har oftast varit ärlig när människor frågat mig hur jag mår, men på senare år upptäckt att det ofta bara är en artighetsfras och människor är inte alls intresserade av att veta hur man mår. Därför har jag slutat berätta och svarat artigt att det bara e fint. Vet inte vad jag tycker om det men så är min uppfattning av detta :P



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback