Ibland orkar man bara inte..

.. Men ändå måste man. På lördag ska jag ha 25-årsfest och eftersom jag (som vanligt) skjutit på planeringen till festen så hade jag en del saker att fixa idag. Egentligen var jag bara så trött att jag ville åka hem och lägga mig när jag slutade jobba, men istället åkte jag direkt efter jobbet (kl13.00) till Alingsås för att storhandla och fixa med lite ett och annat. Som tur var fick jag hjälp av min kära storasyster och hennes pojkvän. Tack!

Efter rännande i diverse olika affärer och även en liten fika på stan åkte jag tillbaka till Floda. Men jag tog vägen via mina föräldrar för att hämta upp lite saker som ja skulle låna (bl.a. bord och stolar). Sedan åkte jag hem och så kom pappa och hjälpte mig att koppla ihop stereon och högtalarna som jag lånat av lillsyrran. Man vill ju ändå kunna spela lite musik på festen. Sedan hjälpte pappa mig att rensa i handfatsavloppet så att vattnet rinner igenom lite snabbare. Välbehövligt. Tack pappa för hjälpen!

Sedan tvättade jag några av utemöblerna så att gästerna slipper bli smutsiga när gästerna sätter sig ner. Och nu har jag precis fixat lite musik till festen så jag har med andra ord hunnit med ganska mycket idag. Inser också att jag glömt att äta så det är verkligen dags att ta en kvällsmacka och sedan gå och lägga sig. Jag är helt slut!!!

Jag hoppas det blir fint väder på lördag för jag vet inte riktigt hur vi ska få plats annars. Hade varit en stor fördel att kunna sitta på altanen också!


Jaja, nu var det som sagt köket som gällde! God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback