Det finns sämre dagar...

Och idag var verkligen en av dem. Dagen började väl helt okej (förutom att jag lyckades bli sen till jobbet för tredje gången den här veckan =S). Men när jag sedan skulle åka hem från jobbet, eller egentligen till frisören eftersom jag lyckats få tag på en klipptid med kort varsel, började eländet. Punktering på däcket. När jag sedan ska ta fram mobilen och ringa efter hjälp har jag inget batteri kvar. Inte en enda liten procent. Stendött. Så jag får börja traska över en åker till närmsta hus för att försöka få tag i en telefon.Blöt om fötterna och en aning frustrerad knackar jag på i ett litet hus och en gammal kvinna öppnar. Jag får gärna låna telefonen och lyckas få tag på pappa samt Elina (eftersom hon fick hjälpa mig att ställa in min klipptid som jag insåg att jag inte skulle hinna till). Efter ett tag kommer pappa och hjälper mig att byta till reservdäcket. Men tyvärr är det så dålig luft i det så när jag åker till närmsta däckfirma får jag punktering även på detta däcket. Som tur är ligger den nära så jag lyckas ta mig fram och även köpa ett nytt (begagnat) däck till min bil. 

När jag kommer hem träffar jag Elina som lyckats avboka min klipptid men dessvärre fanns det ingen ny senare under dagen. Ååh :( jag som ville klippa mig innan jag åker till Stockholm imorgon. 

Nu ligger jag i sängen nyduschad efter dagens andra träningspass och tänker att jag borde sova för längesedan. Om fem timmar ska jag upp igen! Tror jag har lyckats packa ner allt jag behöver inför Stockholm i alla fall, hoppas det för vi åker direkt efter jobbet imorgon. Ser fram emot en härlig bekymmersfri (?) helg med mina underbara vänner Emelie och Felicia!

Nä, nu behöver jag snart tandpetare för mina ögonlock.. god natt!!!

Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback