Det går trögt nu...

Motgång på motgång och man ger upp till slut.

Jag har ju för längesedan konstaterat att mitt liv verkar gå ut på att problemen avlöser varandra. Jag har också en gång bestämt mig för att försöka se en möjlighet i varje motgång samt lära mig att leva med problemen och kanske bli starkare av dem. Därmed är ju tanken att jag inte ska störas av problemen utan se dem som en del av min utveckling för att bli en starkare och bättre människa.
Visst låter det fint???
Synd bara att det ska vara så förbaskat svårt!!!

Dagens problem var att bilen steg i temperatur när jag åkte hem från jobbet. När jag sedan kollar kylarvätskan ser jag att det inte finns en droppe kvar. Och med tanke på att jag fyllde på i söndags är detta faktiskt en aning oroväckande. Min supersnälla pappa erbjuder sig (eller kanske kände han sig en aning tvingad av mig?-förlåt i så fall) att undersöka saken. Någonstans under bilen läcker det vatten. Det går bara inte att lokalisera läckan. Så typiskt och faktiskt inte alls otippat att detta händer mig!! Efter en och en halv timmes meck är pappa fortfarande inte säker på om han lyckats åtgärda problemet, men läckan är inte lika stor längre och det verkar som att det kanske håller tätt. Jag får helt enkelt hålla ordentlig koll på detta elände! 

Idag efter jobbet var jag förbi på mitt gamla jobb en sväng. Ååå vad jag saknar alla på fågelkärr!!! jag fick ett riktigt varmt mottagande av barnen i form av kramar, pussar och fina ord. Lovely!

Imorgon är det äntligen freeeedag!!! Jag börjar dock 06.00 imorgon så det blir till att lägga sig i tid ikväll! 
Nu en kopp te till min frusna kropp!

Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback