Första advent

Ja, så var det första advent igen. Kanske inte så mycket att blogga om, framförallt inte eftersom alla andra också gör det. Men jag tänkte ändå dela med mig av min dag. I morse vaknade jag kl 07.00 av att min klocka ringde. Jag gick upp och åt frukost. tände första ljuset och satt och myste i mitt kök en stund. Alldeles för länge faktiskt vilket resulterade i att jag kom lite för sent till träningen som började kl 08.00. I ishallen var det svinkallt idag. jag frös och hade på mig både pannband och halsduk under hela uppvärmingen. Träningen gick annars ganska bra. 

Efter träningen åkte jag till kyrkan. Det är verkligen en speciell stämning i kyrkan på första advent. Adventskören sjöng och alla var glada och pratsamma. 

Sedan åkte jag hem till mamma och pappa för att spela in lite ljud på digitalportan som vi har där. Jag har nämligen fått ansvaret för att spela in allt mellanprat för vår isshow som ska vara nästa vecka. Manuset var redan skrivet, men med mitt ansvar tog jag mig friheten att ändra lite i texten. Självklart till det bättre :)

När jag sedan åkte hem hade jag en hel del att göra här också. Diska, klippa färdigt musiken till showen, skotta snö, rensa bland mina noter och fixa med julkalendern för jobbet. Har inte riktigt hunnit med allt det jag ska och nu är det snart dags att åka iväg till ishallen igen för att träna uppvisning. Egentligen hade jag behövt lägga mig och sova för det blev allt för lite av den varan i natt tack vare en trevlig inflyttningsfest igår kväll. Men men.. sova kan man göra när man dör..

Här kommer en liten bild från mitt lilla korta adventsfirande imorse.
Katterna var självklart med =)

Ha en skön kväll! 

Sara ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback