1 november 2010

Jag måste erkänna att jag är lite avundsjuk på alla som har lov denna veckan. Det hade verkligen varit välbehövligt att få vara ledig en vecka och bara vila upp sig. Men men.. veckan blir väl antagligen något lugnare då några av barnen på jobbet är lediga.

Idag har det dock varit studiedag vilket har varit lugnt. På förmiddagen planerade vi i arbetslaget och på eftermiddagen var vi på en föreläsning på Dergårdsteatern. Jag måste säga att jag tyckte att föreläsningen var riktigt bra! Den handlade om ledarskap och kommunikation och eftersom detta inte var den första föreläsningen jag varit på som handlat om detta var jag lite skeptiskt och ifrågasättande om detta verkligen skulle ge mig något. Denna skeptism förstärktes ännu mer då jag på scenen såg en kvinna som såg ganska försynt och intetsägande ut. Men så fort hon började prata ändrade jag uppfattning. Hennes sätt att föreläsa var både intressant och roande och innehållet fick mig verkligen att fundera över vilka förmågor som är viktiga att ha för att vara en så bra ledare/pedagog som möjligt. Den här föreläsningen tycker jag borde ingå i lärarutbildningen istället för allt annat trams som man får läsa om under benämningen "pedagogik". Och jag tror även att alla människor (även de som inte jobbar med människor) hade behövt fundera över detta för att kunna bygga upp bra relationer med människor runt omkring sig. 

Efter jobbet åkte jag som vanligt till ishallen för att träna. Och jag måste ge mig själv en klapp på axeln då jag hade en av mina bättre träningar. Trippel salcowen var riktigt bra, nu har jag den snart =) Det som känns lite tråkigt är att jag haft lite ont i halsen idag. Är så rädd för att bli sjuk nu när träningarna äntligen börjar gå bra. Jag vet hur mycket man tappar, både i kondition och teknik när man är sjuk och det är så himla tråkigt att komma tillbaka efter en sjukdomsperiod och känna att man har tagit ett steg tillbaka igen. Nej, nu ska jag äta mina vitaminer och knapra i mig lite esberitox så kanske jag lyckas hålla mig frisk!


Sara ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback